Cruiseschepen

Eerste stuk staal markeert mijlpaal voor laatste SunStone Infinity schip

De eerste stuk staal is gesnedenvoor het zevende en laatste schip in de opvallende Infinity-serie van expeditiecruiseschepen vond plaats op de Haimen-scheepswerf van China Merchants Heavy Industries (CMHI). SunStone Maritime Group, investeerder van talloze expeditieschepen, vierde deze belangrijke mijlpaal van het nieuwe schip met een kenmerkende X-boeg

Het PC6 expeditie cruiseschip, dat nog een naam moet krijgen, zal na oplevering voor lange tijd gecharterd worden. Het zevende schip is technisch identiek aan de rest van de Infinity-schepen. Schepen die al varen, zijn onder andere de Ocean Albatros (2023) en Ocean Victory (2021) voor Albatros Expeditions, Ocean Odyssey (2022) en Ocean Explorer (2021), Greg Mortimer (2019) en Sylvia Earle (2022) voor Aurora Expeditions.

De nieuwbouwschepen uit de Infinity-klasse hebben tot 95 passagiershutten, elk uitgerust met badkamer en de meeste met balkon. De schepen beschikken over veel voorzieningen, waaronder restaurants, lezingenzalen, lounges, een 180 graden overdekt observatiedek, uitkijkplaatsen buiten, een fitnessruimte, sauna, spa en een speciaal ontworpen platform voor kajakkers en duikers.

Om de expeditie-ervaring te verbeteren heeft het schip een speciaal Zodiac laadplatform op zeeniveau en een mudroom, die zorgen voor naadloze activiteiten aan boord.

Laatste schip

“Met het snijden van het staal van het zevende en laatste schip in de Infinity serie, markeren we de voltooiing van een opmerkelijke reis,” zegt Niels-Erik Lund, CEO van SunStone Maritime Group. “Deze schepen illustreren onze toewijding om uitzonderlijke expeditiecruises aan te bieden met een focus op comfort, veiligheid en duurzaamheid.”

De voltooiing van dit laatste schip, dat aan de hoogste normen voor expeditieschepen voldoet en deze zelfs overtreft, onderstreept dat de onderneming haar oorspronkelijke doelstellingen voor de Infinity-klasse heeft bereikt.

Het bedrijf kijkt uit naar het volgende hoofdstuk als het schip door de bouwfasen gaat en uiteindelijk in augustus 2025 in de vaart komen. het is nog niet bekend voor welke rederij het schip zal gaan varen.

Geef een reactie