Overig cruisenieuws

Nieuwe reclamecampagne voor Ponant

Rederij Ponant viert haar 35e verjaardag door hulde te brengen aan degenen die sinds 1988 centraal staan in de ontwikkeling en groei van de rederij. Dit doet de rederij door een nieuwe reclamecampagne te lanceren. Allen delen dezelfde ambitie om van reizen een unieke ervaring van ontdekking, begrip en betekenis te maken. Een mediacampagne belicht de expertise en het engagement van die mannen en vrouwen die zich inzetten voor deze missie, met de natuur als leidraad.

Precies twee jaar geleden bereikte kapitein Etienne Garcia de Noordpool aan boord van het eerste door LNG aangedreven hybride elektrische poolonderzoeksvaartuig. Maria, een natuuronderzoeker, deelde haar passie voor het tropische zeeleven in de Las Islas de la Bahía-archipel in Honduras. Sophie, een gast die van reizen houdt, heeft zojuist haar volgende reis geboekt om vissers in Zanzibar te ontmoeten. Claire, een paleoklimatoloog, zette haar onderzoek voort in een van de laboratoria aan boord bij Ponant. Allemaal illustreren ze de filosofie die Ponant al 35 jaar op haar eigen reis leidt.

35 jaar milieubewustzijn

Vanaf het begin is Ponant altijd bezig geweest te innoveren in een voortdurende zoektocht om bijzondere reizen aan te bieden en de betere milieupraktijken te promoten. Het terugdringen van de uitstoot blijft een grote uitdaging voor de komende jaren, met als doel om in 2026 100% van haar schepen te hebben uitgerust met walstroom.

Deze 35-jarige reis kon niet worden gerealiseerd zonder de inzet van gasten, partners en het dagelijkse werk van haar medewerkers, die allen willen zorgen voor een duurzamer toerisme.

De natuur is onze gids, is een campagne die hulde brengt aan degenen die de geschiedenis van Ponant hebben geschreven. De campagne, ontworpen door FRED & FARID Los Angeles, is gericht op Ponant’s beleid inzake maatschappelijk verantwoord ondernemen. In de campagne zie je vier hoofdrolspelers terugkomen: een kapitein, een natuurgids, een wetenschapper en een gast. Elk van hen speelt een essentiële rol in duurzaamheid en milieubescherming tijdens het varen met Ponant.

De nieuwe reclamecampagne van Ponant is op 25 mei gelanceerd in delen van Europa en wordt vervolgens uitgerold naar de rest van de wereld.

“’De natuur is onze gids’ is niet zomaar een campagne, het is een toewijding aan duurzaamheid en verantwoord toerisme als kernwaarden die leidend zijn bij alles wat we doen. Wij geloven dat reizen de kracht heeft om individuen en gemeenschappen te transformeren. Het is onze verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat deze transformatie positief en duurzaam is, zowel voor mens als planeet”, zegt Ponant’s CEO Hervé Gastinel, eraan toevoegend: “ter gelegenheid van ons 35-jarig jubileum willen we hulde brengen aan degenen die ons bij deze aanpak steunen.”

Geef een reactie